۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۳۳۸۷۳
مراسم گرامیداشت شهادت مالک اشتر انقلاب در شاهرود؛

امام جمعه بسطام: مارا ازشهادت نترسانید|خون سلیمانی در رگ‌های ملت جریان دارد

امام جمعه بسطام: مارا ازشهادت نترسانید|خون سلیمانی در رگ‌های ملت جریان دارد
امام جمعه بسطام گفت: آرمان و اهداف سپهبد شهید سلیمانی در کشور ما ماندگار و جاری است، دشمن ما را از شهادت نترساند و بداند خون سلیمانی در رگ‌های ملت ایران جریان دارد.
به گزارش خبرگزاری رسا از شاهرود، حجت‌الاسلام سید علی رضوی نسب شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت شهید سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی در مدرسه قلعه شاهرود ضمن بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی بعد از رحلت امام خمینی (ره) باری دیگر دل‌های مردم مسلمان را در سراسر جهان به یکدیگر گره‌زده است، اظهار داشت: امروز نه‌تن‌ها ملت ایران بلکه مسلمانان به‌ویژه شیعیان در سراسر جهان به دنبال انتقام خون سردار سلیمانی هستند.

وی بابیان اینکه کسانی که دم از مذاکره و سازش و تسلیم می‌زنند و امثال سردار سلیمانی را مقصر گرانی و مشکلات جامعه معرفی می‌کنند، کوردل و غافل هستند، تصریح کرد: مسلمانان در سراسر دنیا با شهادت سردار سلیمانی از خواب غفلت بیدار و آگاه شدند.

صلح و مذاکره با آمریکا بی معنی است
 
امام‌جمعه بسطام با تأکید بر اینکه به‌هیچ‌وجه امکان صلح و سازش و هیچ‌گونه مذاکره‌ای با آمریکا وجود ندارد، گفت: در قضیه برجام بعضی افراد به خاطر منافع شخصی و سیاسی خود از فرمان رهبری سرپیچی کردند و خود را گوش به کری زدند و نتیجه این مذاکرات هم مشخص شد.

حجت‌الاسلام رضوی نسب بابیان اینکه از دوران پیش از انقلاب تاکنون آمریکا لحظه‌ای دست از دشمنی و توطئه علیه ایران برنداشته است، افزود: آمریکا یک تروریست جهانی است که با کودک کشی، ضعیف‌کشی و دسیسه‌چینی خود را به شیطان بزرگ تبدیل کرده است.

وی افزود: با شهادت سردار سلیمانی، ملت ایران زیر بار دهن‌کجی دشمنان نمی‌رود و قطعاً پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان خواهند داد و از سربازان امام زمان (عج)، ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می‌خواهیم انتقام سختی را از دشمنان بگیرند لذا این‌یک مطالبه عمومی از سوی مسلمانان جهان اسلام است.

خواب بر چشمان سربازان آمریکایی حرام می‌شود

امام‌جمعه بسطام با تأکید بر اینکه ملت ایران و سربازان امام زمان (عج) خواب را به چشمان سربازان آمریکایی حرام می‌کنند، خاطرنشان کرد: به‌زودی باریشه کنی اسرائیل، بیت‌المقدس را فتح می‌کنیم و بساط آمریکا، این شیطان بزرگ را از جهان هستی برمی‌چینیم.

حجت‌الاسلام رضوی نسب در ادامه بابیان اینکه دشمنان ملت ایران را از شهادت می‌ترسانند، گفت: مکتب، آرمان و اهداف سردار سلیمانی در ایران فعال است و امروز قاسم سلیمانی‌های زیادی در کشور پرورش یافتند و باید راه سردار سلیمانی به نوجوانان و جوانان ایرانی آموزش داده شود تا این مسیر همچنان تداوم یابد.

وی با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی برکات زیادی را در جهان اسلام به همراه داشت، یادآور شد: اکنون شهادت سردار سلیمانی به استکبارستیزی جهانی تبدیل‌شده است و از کشور‌های مختلف اسلامی به‌ویژه عراق و فلسطین همه به دنبال انتقام خون سردار سلیمانی هستند.

شیعیان در مقابل ظلم سکوت نمی‌کنند

امام‌جمعه بسطام با تأکید بر اینکه ملت ایران در مکتب زهرا (س) و امام حسین (ع) پرورش یافتند، بیان کرد: غرب نشینان مفهوم شهادت را درک نمی‌کنند و ما وارث مکتب ائمه و اولیا اطهار (ع) هستیم و ترسی از شهادت در وجود ملت ایران نیست.

حجت‌الاسلام رضوی نسب با اشاره به اینکه قتل و شهادت عادت ما است، بیان کرد: ما در مکتب حضرت زهرا (س) به گونه‌ای تربیت شدیم که دفاع از ولایت در زمره آرمان‌های اسلامی ایرانیان قرار دارد و این در حالی است که شیعه سابقه سرخ و خونین دارد و همه‌کسانی که در راه امام حسین (ع) قدم برداشتند باعزت زندگی کردند و در مقابل ظلم و ستیز دشمنان سکوت نخواهند کرد./۹۷۷/د102/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸
سردار سپهبد پاسدار شهید سلیمانی قهرمان ملی ایران اسلامی به مصداق آیه‌های ۱۶۹ تا ۱۷۱ سوره مبارکه آل‌عمران، اکنون زنده و روزی‌خورِ خوان رحمت خدا و خوشحال از دهش اوست، اما روشن است که سنگینی فراق این مردان بزرگ را نمی‌توان آسان بر دوش کشید. مردم عزیز و نجیب ما بارها در دوره پرشور و حماسه انقلاب از این دست تجربه‌ها داشته‌اند و آن چه از تاریخ در این باره می‌توان سراغ داد، بسیار بیشتر از آن است. امیرالمؤمنین علی علیه السلام با شنیدن خبر شهادت مالک اشتر گفت:

انا لله و انا الیه راجعون، و الحمد لله رب العالمین، اللهم إنی احتسبه عندک، فإن موته من مصائب الدهر … (الغارات، ج ۱، ص ۲۶۴)

همانا ما از خداییم و همانا ما بازگشت‌کنندگان به سوی اوییم، و سپاس پروردگار جهانیان را باد، بار خدایا من در این (مصیبت شهادت مالک اشتر) به خشنودی تو بسنده می‌کنم، مرگ او از مصیبت‌های روزگار بود...
0
0